تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: تست 15-منطقی دکتری91
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دوستان چه نکته ای تو سوال زیر هست؟
ConfusedConfused

[تصویر:  334320_9eckdvjnv4hyqlb8uq83.jpg]
گزینه 4 میشه؟؟
البته گزینه 1 هم میتونه درست باشه اما فکر میکنم نکته سوال اینه که اون دو گیت not باعث ایجاد تاخیر شده و فکر کنم تاخیر هم باعث زیاد شدن پریود بشه و در نتیجه فرکانس کم بشه....
حال میده تحلیلم غلط باشه Big Grin
(19 بهمن 1393 02:18 ق.ظ)The BesT نوشته شده توسط: [ -> ]دوستان چه نکته ای تو سوال زیر هست؟
ConfusedConfused

گزینه ۱ در صورتی می تواند درست باشد که تآخیر گیت های NOT صفر باشه که این غیر ممکن است.

با اعمال شکل موج ورودی، پریود خروجی حاصل نصف پریود ورودی خواهد بود و بنابراین فرکانس دو برابر می شود.
(19 بهمن 1393 11:49 ق.ظ)Farzamm نوشته شده توسط: [ -> ]گزینه ۱ در صورتی می تواند درست باشد که تآخیر گیت های NOT صفر باشه که این غیر ممکن است.

با اعمال شکل موج ورودی، پریود خروجی حاصل نصف پریود ورودی خواهد بود و بنابراین فرکانس دو برابر می شود.
منظور طراح همین دو برابر شدن فرکانس بوده؛ ولی سوال ناقص است و باید مقدار تاخیر هم بیان میشد، چون مثلا اگر تاخیر را به اندازه‌ی نصفِ زمانِ high بودن کلاک در نظر بگیریم، خروجی همواره یک میشود. از طرفی اگر تاخیر را بیشتر از این مقدار بگیریم، فرکانس یک و نیم برابر میشود. فقط در حالتی که تاخیر، کمتر از این مقدار باشد، فرکانس دو برابر میشود (برای اینکه بهتر متوجه بشید میتونید شکل موج رو در حالتهایی که گفتم رسم کنید).
(21 بهمن 1393 05:05 ق.ظ)anonymous نوشته شده توسط: [ -> ]منظور طراح همین دو برابر شدن فرکانس بوده؛ ولی سوال ناقص است و باید مقدار تاخیر هم بیان میشد، چون مثلا اگر تاخیر را به اندازه‌ی نصفِ زمانِ high بودن کلاک در نظر بگیریم، خروجی همواره یک میشود. از طرفی اگر تاخیر را بیشتر از این مقدار بگیریم، فرکانس یک و نیم برابر میشود. فقط در حالتی که تاخیر، کمتر از این مقدار باشد، فرکانس دو برابر میشود (برای اینکه بهتر متوجه بشید میتونید شکل موج رو در حالتهایی که گفتم رسم کنید).

بله / صحبت شما درست است / یک و نیم برابر در گزینه ها نیست به همین دلیل من صحبتی نکردم و بحثی هم روش نیست / برای اینکه خروجی همواره یک باشه، باید تأخیر هر دو گیت NOT برابر و به اندازه یک چهارم پریود ورودی (با فرض متقارن بودم شکل موج ورودی) باشه که چون دوتا کمیت پیوسته (تآخیر گیت ها) نمی توونند با هم برابر باشند، این گزینه هم به راحتی رد می شود.
لینک مرجع