تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: [اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۳۱ هوش مصنوعی - كنكور ارشد سراسری ۹۰
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوست عزیز ضمن تبریک قبول شما و آرزوی بهترین تبریکات ازشما به منظور مصاحبه اختصاصی مانشت دعوت به عمل می آوریم .امید است که شما دوست گرامی ما را دراین امر بسیار مفید یاری نماییید وتجربیات مفید خود را در این زمینه در اختیار دیگر دوستان قرار دهید


۱- بهتره ازدانشگاه محل تحصیل کارشناسی تون شروع کنیم .دوران کارشناسی را در کدام دانشگاه وبا چه کیفیتی گذراندید و نتیجه این دوره چه بود؟(چطور دانشجویی بودید و معدل دوران لیسانستون چند بود؟)


کارشناسی رو تو دانشگاه شیراز سپری کردم که خب لازم به گفتن نیست که یکی از بهترین دانشگاه های ایرانه. البته نمیشه گفت که خیلی ازش راضی بودم اما در حد ایران دانشگاه خوبیه! البته برای من که خودم شیرازیم و خونم شیرازه طبعا دانشگاه شیراز بهترین دانشگاهه!!!! دانشجوی متوسطی بودم یعنی رتبه اول تا سوم نبودم( فکر کنم دهم بودم!!!) اما با وجودی که زیاد درس نمیخوندم عملکرد بدی هم نداشتم. معدلم ۱۵,۲۶بود.



۲- می دانیم یکی از سختترین مراحل برای هر کاری استارت آن کار است .از کی وچطور و با چه درسهایی شروع کردید؟


به نظر من اگه کسی با هدف موفقیت تو کنکور ارشد درس بخونه نمیشه تضمین کرد که موفق میشه اما کسی که درس بخونه به حدی که ازش لذت ببره و موقع مطالعه احساس نکنه که دارن کتکش میزنن !! میتونه موفق باشه. ایده من اینه که با درسی باید شروع کرد که بهش علاقه دارید من به مدار منطقی و سیستم عامل علاقه داشتم و با همینا هم شروع کردم. بعد از تحویل پروژه یعنی اواخر تیر شروع کردم.



۳- منابع درسی وکنکوری خود را برای هر درس جداگانه بیان کنید ونقش کتابهای مرجع وکتابهای کنکوری در قبولی شما چقدر بوده است؟


قبل از ذکر منابع کنکوری اینو بگم که تو دانشگاه ما خوندن منابع مادر و زبان اصلی، که گاها بیش از یکی برای هر درس بود‌، یه سنت محسوب میشد و معمولا ما درسا رو خوب پاس میکردیم هرچند با ۱۰ و به صورت کاملا ناپلئونی!!!!!! بعضی از بچه‌ها دنبال منابع فارسی میرفتن که به نظرم در حق خودشون خیانت میکردن. اینا رو گفتم که کسانی که این مطلب رو میخونن تمام جوانب موضوع رو درنظر بگیرن. در زیر هم فقط نام کتابایی رو میبرم که واقعا قوی هستن یا خودم کامل خوندم و ازشون خیر دیدم!
• مدار منطقی مانو (اصلی) و پوران (کنکوری)
• ساختمان داده مقسمی و پارسه (هر دو کنکوری)
• سیستم عامل پارسه (کنکوری و واقعا عالی)
• معماری مانو (اصلی) و پوران و مقسمی (کنکوری) .البته پترسون هم خوبه ولی نه واسه کنکور
• نظریه لینز (اصلی) و پوران (کنکوری و واقعا عالی)
• مدار الکتریکی پارسه (کنکوری و واقعا عالی که متاسفانه نرسیدم بخونم) و جبه دار (اصلی)
• هوش راسل (اصلی) تو این درس من منبع کنکوری خوبی سراغ ندارم
• طراحی الگوریتم مقسمی (کنکوری)
• زبان پارسه (کنکوری)
• آمار پارسه( کنکوری و واقعا عالی که متاسفانه نرسیدم بخونم)
• ریاضی مهندسی (کنکوری و واقعا عالی که متاسفانه نرسیدم بخونم)
• گسسته پوران (کنکوری)
• محاسبات پارسه (کنکوری)



۴- در صورت امکان روش درس خواندن خود را برای دروس مختلف بیان کنید(زبان -ریاضیات- دروس مشترک- تخصصی ها)


همین طور که قبلا هم گفتم من درسا رو تا جایی میخوندم که دلمو نزنن و به محض اینکه احساس میکردم دیگه از خوندنشون لذت نمیبرم سراغ یکی دیگه میرفتم. البته خیلی از مشاورا عقیده دارن که این روش درست نیست و شما به زور چک و لگد هم که شده باید همه درسا رو بخونید. شاید حرفشون درست باشه اما این تئوری با روحیات بنده سازگار نیست و تا حالا سعی نکردم در هیچ زمینه ای به خودم زور بگم! در این رابطه به نظرم نمیشه واسه همه یه نسخه پیچید و هر کس خودشو بهتر از هر کس دیگه میشناسه. البته اینو هم بگم که هر درسی شروع اولش سخته ،بعد از اون جذاب میشه. بعضیا هستن که اگه یه درس نخونده داشته باشن استرس میگیرن و ۱۲ درس باقی مونده هم فدای اون یکی میشه (من اصلا اینجوری نیستم) به این دسته اکیدا توصیه میکنم هیچ درسیو نخونده رها نکن. اما کسایی که روحیه منو دارن بهشون توصیه میکنم هر چیزی رو که میخونن عمیق و مفهومی و با تک تک سلولاشون درکش کنن و از هیچی نترسن (البته نه دیگه آنقدر کند کار کنن که فقط یک درسو یاد بگیرنا!!!!!) البته به کسانی که پتانسیل و روحیه خوندن همه درسا رو دارن توصیه میکنم هیچ درسیو کنار نذارن.
و اما شیوه درس خوندن من‌: برای خوندن ریاضی و دروس مشترک و خوندن مطالبی که طی ۴ سال لیسانس برام ابهام داشتن تا حد امکان صبح رو اختصاص میدادم و عصر‌ها بیشتر مطالبی که توشون مسلط بودم رو مرور و یادآوری میکردم . هر روز رو (به صورت پیش فرض) به یک درس که برام سخت بود و یک درس که برام آسون بود اختصاص میدادم و اگه جاذبه یک درس دیگه منو به خودش فرامیخوند دعوتشو اجابت میکردم!!! توصیه ای که میکنم اینه که تو هر مبحث حتما نمونه سوالاشو ببینید (مخصوصا ریاضی) چون در غیر این صورت مطالب براتون جا نمیوفته. منم این کارو میکردم واقعا جواب میده. دروس مشترک برای من در درجه اول اهمیت بود و بعد از اون تخصصی حتی به قیمت قربانی شدن ریاضی (البته کار جالبی نیست). تو زبان مشکلی نداشتم پس اصلا برام دغدغه محسوب نمیشد. بازم تاکید میکنم به کسانی که مصاحبه افراد مختلف رو میخونن: دوستای خوبم شما خودتونو بهتر از هر کس دیگه میشناسید و تواناییهاتون با بقیه متفاوته پس درنهایت این شمایید که صلاح خودتونو تشخیص میدید. حتی مشاورا هم نمیتونن واسه شما تعیین تکلیف کنن.



۵- فکر می کنید کدام درسها را بیشتر مسلط بودید واین تسلط را مدیون چه چیز بودید؟


• مدارمنطقی (علاقه به این درس و سادگی اون و اینکه درکش میکردم هر چند با ۱۴ پاسش کردم!)
• گسسته (این درسو با بخش ریاضی پاس کردم و خوندن کتاب پوران هر چند ۱۱ گرفتم!)
• سیستم عامل (درس قشنگ و مفیدیه از روز اول که رفتم سر کلاسش دوسش داشتم هر چند استادمون اون جوری که لایق این درسه از پسش بر نیومد. کتاب پارسه در این درس عالیه. این درسو علیرغم قوتی که توش داشتم با ۱۰ پاس کردم!!!!!)
• هوش (به راسل مسلط بودم و علاقه داشتم. با ۱۸ پاسش کردم)
• نظریه (استادم خوب بود و کتاب پوران هم واقعا مختصر و مفید بیانش کرده. با ۱۲ پاسش کردم)
• ساختمان داده (استادم خوب بود و کتاب مقسمی کمک خیلی خوبی بود. با ۱۵ پاسش کردم)
• زبان (از دبستان روش کار میکردم و برام خیلی مهمه)
از ذکر نمره هام مقصدم این بود که بگم گاهی نمره کم یا استاد ناجور ممکنه یه درسو پیش چشم آدم سیاه کنه (البته واسه خودم این مساله وجود داشت و هنوزهم تو ریاضی مهندسی نتونستم با خودم کنار بیام چون از یه استاد مزخرف ۱۰ گرفتم) اما نباید یه درسو به خاطر ترسمون طرد کنیم یا با تکیه به اینکه فلان درسو با نمره خوب پاس کردیم بگیم آره فوت آبم (من محاسباتو با ۲۰ پاس کردم ولی هیچی ازش یادم نیست و اصلا برام جذاب نیست مدار الکتریکی رو ۱۶ گرفتم بهشم علاقه دارم اما واسه کنکور وقت نکردم سراغش برم) پس در یک کلام‌: با خودتون کنار بیان!


۶- در مورد برنامه ریزی درسی خود (یک روز درسی خود+ برنامه ریزی کلی )صحبت بفرمایید.


به طور متوسط ۴/۵ درس میخوندم اما همین میزان کم کاملا مفید بود و همش صرف یادگیری میشد. یعضیا میگن ۱۲ یا ۱۴ ساعت درس میخونیم اما شاید ۲ ساعت هم مفید نباشه. درس خوندن با ذهن و روح خسته مثل کار کردن یه cpu داغ کرده‌، راندمان خیلی پایینی داره. من هیچ وقت سعی نکردم ساعت خوندنمو به یه حد خاص برسونم و غالبا سر ۴ یا ۵ ساعت خسته میشدم (البته لازمه بگم که من با کرنومتر کار میگردم و حتی ۱ دقیقه از ساعتایی که یادداشت میکردم رو به خودم تخفیف نمیدادم.) فقط در صورتی که توانایی زیاد دارید ساعات خیلی زیاد درس بخونید و همیشه سعی کنید در حد نرمال خودتون قرار بگیرید و از افراط و تفریط اکیدا خودداری کنید.
متاسفانه نمیتونم درس خوندنمو تو یه قالب خاص بیان کنم چون من واسه خودم برنامه ریزی میکردم اما به ندرت بهش عمل میکردم(یا جلوتر بودم یا عقب تر) البته من از این خصلت ناپسند خودم واقعا متنفرم. شاید اگه طبق یه برنامه مدون حرکت میکردم الان ۲ رقمی یا تک رقمی بودم!!!!!!



۷- در طول دوره ای که می خواندید شده بود دچار عقب افتادگی از برنامه تان شوید این عقب افتادگی‌ها را چطور جبران می کردید؟


بله تنها چیزی که مد نظرم بود این بود که از مشترکا عقب نیوفتم حتی اگه از بقیه درسا میزدم. حتی اگه جبران نمیشد آرامشمو حفظ میکردم.



۸- به نظرتان درس خواندن جزیرهای(تک نفره )بهتر است یا چند نفره؟و همچنین در خانه درس می خواندید یا جای دیگر ؟کدام به نظرتان بهتر جواب داد؟


برای من درس خوندن تک نفره بهتر جواب میده و البته توی خونه (به همین خاطر بود که گفتم دانشگاه شیراز برام بهترین دانشگاهه) به نظر من بهتره به صورت انفرادی درس خونده بشه بعد از اون اشکالات و ابهامات با دوستان یا اساتید مطرح بشه چون ممکنه مثلا مطلبی که برای من یک مساله لاینحل هست واسه دوستم جزو بدیهیات باشه و برعکس. این طوری دوستان همدیگه رو کامل میکنن و خیلی مفیده اما اینکه یه مطلبو بخوایم از اول با هم بخونیم به نظرم فقط به هم زدن تمرکز همدیگه است. به شخصه هیچ جا به اندازه خونه تمرکز ندارم.



۹- در طول دوره ای که می خواندید شده بود دچار یاس و نا امیدی از برنامه تان شوید برای رفع آن چه می کردید ؟


چون برنامه خاصی نداشتم فقط به این نگاه میکردم که آیا تا اینجا مفید بودم یا نه و چون تقریبا مفید عمل کرده بودم ناامید نمیشدم. این جمله خیلی جمله قشنگیه: "هر کس که ایمان دارد‌، برای او غیر ممکن وجود ندارد."
همیشه اعتقادم به اینه که انسان فقط وظیفه تلاش کردن داره و نتیجه کار هر چی که باشه مشیت خداست و اگه این اعتقادتون باشه هرچی براتون پیش بیاد حتما به صلاحتون خواهد بود حتی اگه به ظاهر ناخوشایند باشه. مطمئن باشید همیشه نیرویی مافوق اراده شماست که یاریتون میکنه و اون ایمانه.



۱۰- کلاسها وکنکورهای آزمایشی جقدر به شما کمک کردند؟شما اصولا موافق هستید که در همه آزمونها شرکت کنیم یا فقط در آزمونهای جامع؟آیا شرکت در همه آزمونها برای همه مفید است؟

کلاس کنکور نرفتم اما آزمون پارسه شرکت میکردم. برای من آزمونا تاثیر چندانی نداشت. تنها اثرش این بود که یادم نره تلاش کنم!! اما به طور کلی آزمونا غیر قابل استناد و کاملا غیر استاندارد هست و اگه آدمی بودم که میدونستم شیطنت نمیکنم و مدام و بدون قطع و وصل درس میخوندم هیچ وقت پولمو حروم هیچ آزمونی نمیکردم! آزمون جامع رو که اصلا توصیه نمیکنم چون ممکنه نتیجه کاذبی حاصل کنه که باعث تضعیف روحیه بشه. مثلا خود من تو آزمون جامع اول ۷۰۰ شدم و با وجودی که میدونستم که واقعی نیست خیلی ناراحت شدم دیگه خدا به داد کسی برسه که یه کم حساس باشه! بنابر این باز برمیگرده به روحیات و طرز تفکر افراد که در این رابطه تصمیم بگیرن. به هر حال من تو این آزمونا رو رتبه ۶۰ و روی ۷۰۰ که کسب کردم هیچ حسابی باز نکردم شما دوست عزیز هم اگه شرکت کردی همین کارو کن و فقط به تلاشت ادامه بده.



۱۱- دوره‌ها وجمع بندی را چطور انجام می دادید؟


نکات خیلی مهم رو یا یادداشت میکردم یا تو کتابام مشخص میکردم و مرور میکردم



۱۲- در مورد روز اول و دوم کنکور بگویید و اینکه در آن روز چقدر توانستید از تواناییهاتان بهره ببرید.

مسلما اکثر داوطلبین از صد درصد توانایی هاشون نمیتونن استفاده کنن. اما همه چیز به حفظ آرامش مربوط میشه من تقریبا آرام بودم اما بعد از کنکور فهمیدم که چه تعداد از سوالاتو مفت و مجانی از دست دادم! صبح روز اول کنکور حتی کلاس موسیقی رو هم تعطیل نکردم و سر کلاس رفتم که البته این کار تو آرامشم خیلی مؤثر بود روز دوم هم میتونم بگم اصلا استرس نداشتم. به طور کلی تقریبا ۶۰ درصد از تواناییم رو مورد استفاده قرار دادم.



۱۳- به نظر شما بهترین راهکار در هنگا م برخورد با سوالاتی مشکل وخارج از عرف همیشگی کنکور مثل سولات امسال بعضی از دروس (مثل داده وسیستم) چگونه است؟ هم از نظر برخورد روانی وهم برخورد علمی با این گونه مسائل؟


نباید روی سوالات مشکل و وقت گیر موند. ابتدا باید سوالات روان که وقت زیادی نمیگیرند جواب داد و اگر وقت اضافه اومد سراغ بقیه رفت. همیشه مطمئن باشید سوال سخت و وقت گیر برای ۹۵% از داوطلبان همین گونه است و نباید به خاطر رها کردنشون خودتونو سرزنش کنید. منم سر جلسه میدونستم سوالای سیستم رو میتونم جواب بدم اما چون خیلی وقت گیر بودن حاضر نشدم وقت بقیه سوالا رو صرفشون کنم.



۱۴- درصدهایتان را ورتبه کسب شده را بگویید و بگویید که با این رتبه کجا قبول شده اید؟ می شوید؟


• زبان ۷۱,۱۱
• ریاضی ۱۰,۵۳
• مشترک ۳۷,۰۴
• تخصصی هوش ۲۶,۳۲
رتبه ۱۳۱ هوش
احتمالا دانشگاه شیراز که انتخاب سوم من است( انتخاب اول شریف و انتخاب دوم تهران است)



۱۵- در نهایت اگر بخواهید یک توصیه خاص که فکر می کنید با تمام موفقیتهایتان در شما ریسکی بوده که می توانسته موفقیتتان را تحت الشعاع قرار دهد آن را بیان کنید(تجربیات تلخی که اگر برگردید عقب تکرار نخواهید کرد ویا نیازش را عمیقا احساس میکردید.)


ریاضی را مورد غفلت قرار دادم و خیلی از این بابت ناراحتم چون اگر میخواستم واقعا وقت داشتم که ریاضی رو هم بخونم( من از اول مهر چندین بار مسافرت رفتم یک هفته تو مهر , سه روز تو آبان , یک هفته تو آذر )اگه همه این روزا و بقیه روزای تلف شده رو جمع میکردم کلی میتونستم بیشتر درس بخونم. البته خیلی هم بد نشد چون درسته که شاید نتیجه ایده آلی بدست نیاورده باشم اما فشار هم بهم نیومد!!!!!!!!!
در پایان برای همه داوطلبین آرزوی موفقیت میکنم و عذر میخوام که چشمای نازنینشون رو با نوشته هام خسته کردم.
بسیار آموزنده بود.
ممنون از صداقتی که در نوشته‌ها موج می زد و ممنون از اینکه فقط برای رفع تکلیف مصاحبه نکردید .کمک خیلی زیادی به دوستان کردید و واقعا برای من که مفید بوده است.دوست من من این حرفها رو به عنوان یه دوست کنکوری زدم نه مسئول مصاحبه‌ها .اولش خواستم فقط از یک دکمه تشکر استفاده کنم اما بعد از خواندن تاثیری که رویم داشت دیدم فراتر از دکمه تشکر است .ShyShyShySmileSmileSmile
چقدر علاقه مندی های درسی شون شبیه به من بود ‌، لازم شد بگردم خواهرم رو پیدا کنم ...

کجایی خواهر دو قلوی من ؟! Tongue
(26 تير 1390 07:51 ب.ظ)SarahArshad نوشته شده توسط: [ -> ]ممنون از صداقتی که در نوشته‌ها موج می زد و ممنون از اینکه فقط برای رفع تکلیف مصاحبه نکردید .کمک خیلی زیادی به دوستان کردید و واقعا برای من که مفید بوده است.دوست من من این حرفها رو به عنوان یه دوست کنکوری زدم نه مسئول مصاحبه‌ها .اولش خواستم فقط از یک دکمه تشکر استفاده کنم اما بعد از خواندن تاثیری که رویم داشت دیدم فراتر از دکمه تشکر است .ShyShyShySmileSmileSmile

ممنون از این همه محبت که نسبت به من دارید. امیدوارم به هرچیزی که برای شما بهترین هست دست پیدا کنید: -*

(26 تير 1390 08:17 ب.ظ)daneshju-arshad نوشته شده توسط: [ -> ]چقدر علاقه مندی های درسی شون شبیه به من بود ‌، لازم شد بگردم خواهرم رو پیدا کنم ...

کجایی خواهر دو قلوی من ؟! Tongue

سلام خدمت آبجی گل خودم. زیر سایه شماییم!
عید شما هم مبارک.( من پیام خصوصی داده بودم که نمیتونم bold بنویسم متوجه شدم ایراد از IE پکیده ای است که استفاده میکنم چون آیکونایی که فرمودی رو اصلا ندارم!! تازه smily‌ها هم برام کار نمیکنه.خدا قسمت کنه فردا مشکلشو حل میکنم. ببخشید که اینجا این مساله رو مطرح کردم چون اعتبارم زیاد نیست محدودیت فرستادن پیام خصوصی برام پیش اومد. این شد که مجبور شدم اینجا بگم)
(26 تير 1390 09:53 ب.ظ)summer_66 نوشته شده توسط: [ -> ]
(26 تير 1390 07:51 ب.ظ)SarahArshad نوشته شده توسط: [ -> ]ممنون از صداقتی که در نوشته‌ها موج می زد و ممنون از اینکه فقط برای رفع تکلیف مصاحبه نکردید .کمک خیلی زیادی به دوستان کردید و واقعا برای من که مفید بوده است.دوست من من این حرفها رو به عنوان یه دوست کنکوری زدم نه مسئول مصاحبه‌ها .اولش خواستم فقط از یک دکمه تشکر استفاده کنم اما بعد از خواندن تاثیری که رویم داشت دیدم فراتر از دکمه تشکر است .ShyShyShySmileSmileSmile

ممنون از این همه محبت که نسبت به من دارید. امیدوارم به هرچیزی که برای شما بهترین هست دست پیدا کنید: -*

(26 تير 1390 08:17 ب.ظ)daneshju-arshad نوشته شده توسط: [ -> ]چقدر علاقه مندی های درسی شون شبیه به من بود ‌، لازم شد بگردم خواهرم رو پیدا کنم ...

کجایی خواهر دو قلوی من ؟! Tongue

سلام خدمت آبجی گل خودم. زیر سایه شماییم!
عید شما هم مبارک.( من پیام خصوصی داده بودم که نمیتونم bold بنویسم متوجه شدم ایراد از IE پکیده ای است که استفاده میکنم چون آیکونایی که فرمودی رو اصلا ندارم!! تازه smily‌ها هم برام کار نمیکنه.خدا قسمت کنه فردا مشکلشو حل میکنم. ببخشید که اینجا این مساله رو مطرح کردم چون اعتبارم زیاد نیست محدودیت فرستادن پیام خصوصی برام پیش اومد. این شد که مجبور شدم اینجا بگم)

من همون موقع به تفصیل در پیام خصوصی پاسختون رو دادم‌، امیدوارم کامل بدستتون رسیده باشه ‌،

در ضمن یک پیشنهاد همگانی به عموم اعضای محترم مانشت :

همیشه بیش از یک مرورگر در دسترس داشته باشید که اگر گاهی در کار یک مرورگر اخلالی پیش اومد بتونید سایت رو از طریق مرورگر دیگری چک کنید

مرورگر IE زیاد توصیه نمیشه ‌، اما بعضی قابلیتهاش واقعا خوب هست ‌،

پیشنهادات مرورگر ‌:

FireFox

Google chrome

Opera

IE 8 or later
لینک مرجع