تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: راهنمایی در مورد یک شروع طراحی یک سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان گلم
من یه سایت قراره طراحی کنم بعد گروه UI یه قالب با html به من دادن حالا قرار کم کم من به این سایت امکانات اضافه کنم ولی اصن هیچ ایده ای ندارم!!
مثلا قراره من توی یه لیستی که مثلا لینک اخبار سایت رو قرار بدم یا مثلا تبلیغات ولی اصلا نمیدونم چی کار کنم بیام به همه ی اون تگ ها runat=server اضافه کنم، بعد مثلا از دیتابیس بخونم ؟
سلام دوست عزیز، با توجه ب همچین تجربه ای که داشتم میگم:
بهتره اول تگای html رو به معادلشون در asp تبدیل کنید (البته اونایی که قابل تبدیلن) بعد هم که از code behind برای برنامه نویسی و خوندن از دیتابیس استفاده میکنید به این صورت اگه مثلا همون لینک اخبار رو در نظر بگیریم تو html به صورت یه تگa تعریف میکنید و در code behind مقدار value رو برابر مقداری قرار بدید که از دیتابیس خواندید.

Sent from my LT30p using Tapatalk 2
شما نیاز ندارید که همه تگ‌ها رو Runat Server بگذارید. اتفاقاً برای مسائل بهینه‌سازی به نظرم بهتره که حدالمقدور از این تگ استفاده نکنید چون در رعت بارگذاری صفحات حتماً تأثیر داره.

مثلاً یک div که در صفحه گذاشته‌اید. اگر نمی‌خواهید کنترل‌های خاصی روش داشته باشید، نیازی ندارید تا اون رو به asp:panel تبدیل کنید.

در بیشتر مواقع این کاری که میگم مشکل رو حل میکنه که مثلاً شما می‌خواهید یک سری خبر را در دیتابیس بخوانید. در جای خاص خودش تنها یک repeater ساده می‌گذارید و اون رو در code behind به دیتابیس وصل میکنید و خلاص.

یا مثلاً یک خط نوشته می‌خواهید بگذارید میتوانید از asp:literal یا asp:label استفاده کنید. مورد اول به نظرم بهتره Wink
لینک مرجع